Depa kata..., " Sekarang ini kedcoh dengan isu kebocoran maklumat baik dari Barisan Nasional mahu pun dari Pakatan Rakyat, kebocaran ini termasuklah rahsia perang saraf dan cywar kedua belah dua pihak, dan perkara ini bukan lagi rahsia bagi mereka yang terlibat dengan aktiviti perang saraf dan cywar kedua pihak, Persoalannya kini adakah benar pemimpin di kedua pihak tadi terdapatnya tali barut?"

Iskkkk...!!! biasa lah Bro.. jika kita lihat pada isu, masalah dalam kelambu pun boleh terdedah kepada orang ramai, ini lah yang dikatakan "Mengkhianati Amanah", jika tidak dari mana maklumat ini datang kalau bukan dari sumber dalaman kumpulan mereka sendiri?.. dan mungkin juga kerana rasa iri hati sesama di dalam kelumpok  mereka, yang seterusnya mugkin kerana 'Lumayan' yang menjadikan mereka mereka itu 'Mengkhianati Amanah' mereka, sahingga mereka lupa kepada pesan Rasullulah S.A.W  “Tidaklah seseorang yang diberi amanah Allah untuk memimpin rakyatnya, sedangkan ia meninggal dunia dalam keadaan menipu rakyatnya, kecuali Allah haramkan baginya masuk surga.” (Sahih Muslim, hadits ke 3409, Jilid 9, hal 349). Dan mereka juga lupa bahawa mengkhianati amanah dilarang oleh Allah SWT. yang Allah telah  berfirman: "Hai orang-orang yang beriman, janganlah kalian mengkhianati Allah dan Rasul; janganlah pula kalian mengkhianati amanat-amanat yang dipercayakan kepada kalian, sedangkan kalian mengetahuinya". (AlQuran. Surah Al Anfal, Ayat 27).


Itu semua kepada yang muslim.. yang kekal kafir kena lah kita berhati hati dengan mereka.. kerana mereka tetap membenci Islam.

No comments:

Post a Comment