DAP akan sambut kemenangan PAN dengan Arak

DEPA KATA -
Joceline Tan dalam tulisannya bertajuk ‘Tough decisions in the rice bowl town of Sekinchan’ yang disiarkan di media liberal The Star hari ini, menyebut bahawa Ng telah berkata, jika PAN menang di Sungai Besar, kemenangan itu akan diraikan dengan Carlsberg, Tiger atau kau (black dog atau Guinness Stout).
“Ketika dulu pemimpin DAP memujuk Cina untuk menyokong PAS dan kini mereka terpaksa meminta Cina untuk menyokong PAN pula. 
DAP akan meraikan calon PAN, Azhar Abdul Shukur dengan arak sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar. 
Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim berkata dalam satu ceramah kempennya sebagai pujukan kepada pengundi Cina supaya mengundi calon PAN.




Iskkk...!!!!

Macam-macam cara depa nih nak raih kemenangan, tak kira tahap mana dah janji memang, langgaq dan pijak kepala pun tak pa janji memang.

Ini lah yang berlaku bila akai semakin sedikit kerana otak semakin mengecil macam terkena syndrom penyakit 'Zika' sejenis penyakit otak mengecil, tapi yang nih otak makin kecik wqalaupun kepala semakin besaq, sebab nafsu nak berkuasa terlalu kuat.

Ini lah cara kempen DAP yang memanyungi parti PAN yang menjadi calon 'payong' di PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar, masih dengan unsur menipu dan rasuah, bukan kerja ja depa nih rasuah, dalam kempen pun mereka dan mula merasuah.  

Ini juga merupakan satu perjuangan proksi antara DAP dan PAS, yang mana PAN amat bergantung kepada undi Cina, jadi nak menang kena bagi gula-gula politik, kalau kena pada Barisan Nasional maka ini akan di pangei rasuah, tang depa bukan.

Apa yang depa lakukan ini semata hanya mau menarik sokongan dikalangan pengundi Cina yang kini kian menolak parti DAP ini apa lagi depa la nih dok back up PAN, sebuah parti huru-hara tak tahu punca, apa pun PAN tak tau.

PAN memang parti tak tau apa apa sahinga pengundi pun tak tau PAN nih pa dia.

Dah lah hari itu kena sound pasai tak hormat orang dok semayang Tarawih, nasib baik mamat sorang tu ja yang sound  kalau mai satu kampong, tak naya nanti, dah lah buat pasai dengan orang Melayu Islam pastu nak cuba minta undi melayu, bodoh PAN nih.

La nih puak payung depa pulak offer nak 'celebrate' dengan tonggang ayaq haram bagi umat Melayu Islam, tang depa tak pa lah, habis tu puak yang sokong depa lebai-lebai kulup tu tak mau join sekali ka?.

Depa nih betui lah nak kena ajaq skit supaya berbudi dan berbahasa bila duduk dengan puak Melayu, usah dok besaq kepala sangat.

Melayu pun sedaqlah usah dok jadi macam terkena penyakit Zika, kepala kecik tapi nafsu besaq, tengok duit ja kelabu mata.





No comments:

Post a Comment