Depa kata.., "Penduduk Pengerang yang mendakwa terjejas dengan projek Refinery and Petrochemical Integrated Complex (RAPID) bernilai RM60 bilion bercadang mengadakan dua lagi perhimpunan untuk membantah projek berkenaan. Satu diberi nama perhimpunan Kampungku Suaraku dan Satu lagi perhimpunan, Himpunan Hijau Lestari Pengerang akan diadakan pada 30 September di Sungai Rengit." 

Iskkk...!!! mengapa di Sungai Rengit? sedangkan Sg Rengit tak terlibat dengan projek tersebut? mai baca kat sini... Pengerang : Labur Yang Lebur

1 comment:

  1. Bukan menolak pembangunan namun perlukan renungan dari semua pihak terhadap apa yang telah & sedang berlaku.Bila terlibat dengan tanah di duduki oleh Melayu,pengambilanya agak mudah & murah!!Apabila melibatkan Cina,agak susah tetapi harganya agak tinggi,kerana Cina tidak akan menyerah & mengalah dengan begitu mudah seperti orang Melayu.Ini berlaku di mana-mana sekali pun tidak kira siapa yang memerintah.Usahlah di politikan kerana ia akan merugikan Bangsa Melayu sendiri.

    ReplyDelete