Depa kata.., " Mazlan Aliman kata Isu RAPID di Pengerang, kerajaan menangung kerugian kerana bangunan yang baru di bina atau yang sudah di baik pulih di sekitar Pengerang terpaksa di robohkan semata kerana memberi laluan kepada pembinaan projek RAPID di Pengerang, ini termasuk bangunan sekolah, kuaters kerajaan ( kuaters Guru) dan juga sebuah sekolah Cina yang baru di baik pulih, Di berkata, Setelah kerajaan membelanjakan sedemikian banyak wang untuk membaik pulih akhirnya hendak di robohkan semula adakah ini tindakan yang logik"


Iskkk...!!!... Kalau ikut logik memang lah tak logik,ialah baru "repair" dah nak di pecahkan balik, tetapi jika di lihat dari segi untung rugi, kerajaan tak rugi apa pun, jika kos pengambilalihan bangunan beserta nilaiannya di ambil kira dan memberi keuntungan apa perlunya logik?  Contoh mudah.. Kita beli sebuah kenderaaan baru dengan nilai pasaran berharga RM350,000,00, selang kita pandu tidak sampai 2 bulan ada  tawaran oleh sesaorang untuk membeli kenderaan kita tadi dengan nilainya RM400,000.00 adakah kita menangung kerugian?.

Usahlah bermain dengan isu sentimental kononnya bahan sejarah, pada yang benar tidak memerlukan keperluan lain, bahan antik ianya adalah sejarah tetapi jika nak makan pun sampai minta sedekah apakah perlunya barang antik tersebut?

Itu sebab puak puak nih berniaga tak pernah untung dan tak kaya kaya, bila orang lain kaya dia kata lah itu duit rasuah.. apa punya hati 'kaodu' depa nih

No comments:

Post a Comment