DEPA KATA.., " Badan Bertindak Penduduk Pengerang (Mantap) akan menyerahkan memorandum kepada Mufti negeri ini bagi mendesak supaya proses pemindahan perkuburan Islam yang terbabit dengan Projek Rapid Petronas di Pengerang, dihentikan serta merta, Isu yang membabitkan proses pemindahan perkuburan Islam yang dikesan gagal mematuhi prosedur ditetapkan Majlis Fatwa Jabatan Agama Islam Johor sangat menyedihkan kita. Kontraktor yang dilantik menjalankan kerja-kerja pemindahan kubur ini telah gagal mematuhi arahan ditetapkan pihak berkenaan sebab itu kita akan meminta Jabatan Mufti supaya mengarahkan kerja-kerja pemindahan kubur ini dihentikan serta merta, Selain itu kita juga mendapati kontraktor terbabit tidak mematuhi adab-adab Islam dalam proses pemindahan kubur ini, mereka mencampuradukkan bungkusan dari kubur yang hendak dipindahkan ini dengan peralatan lain seperti cangkul dan lain-lainya di dalam satu kenderaan untuk dbawa ke tapak perkuburan yang baru. Perbuatan ini sama sekali telah melanggar adab dan tata susila yang ditetapkan oleh Islam dalam proses pemindahan kubur," 




Iskkk....!!!

Ingat dah selesaidah semuanya, dok masih ada bunyi lagi? Yalaa..bak kata orang kalau tak ada yang jolok , tabuang takkan mengamok.. lagu tu lah... depa ini apa saja... apa saja asal boleh jadi isu depa mula pukui kompang, ketok gong dan sebagainya nak bagi nampak hebok..

Isu busan jenazah di bawak sekali dengan cangkui pu depa kata isu, nak bagi perangatlagi depa boh lah nama menarik skit nak tarik simpati... adakah kuboq menangis? .. Kuboq tak nangis chek,..tapi tu yang nak dapat duit tu yang nangis sebab dah nak habis depa joli, Kalau bungkusan jenasah tak boleh di capurkan peralatan mengali kuboq dalam satu kenderaan yang nak bawak untuk di pindah macam mana pula dalam van jenazah yang dalamnya ada kerusi pengering dan kerusi pemandu, dan peralatan kelengkapan kecemasan lainnya?. Mazlan nih tak ada kerja lain ka? ka memang tak ada kerja.

No comments:

Post a Comment