DEPA KATA.., " Hadi Awang mencabar Majlis Fatwa Kebangsaan mengeluarkan surat rasmi berkenaan keputusan mengenai ‘Amanat Haji Hadi’. Beliau di katakan tidak menerima surat dari Majlis Fatwa Kebangsaan dan beliau mencabar Majlis Fatwa hantar surat kepada dirinya, Hadi Awang berkata 'Amanat itu satu petikan", Dia tidak menamakan ‘amanat’ tetapi orang lain yang menamakan ‘amanat’ dan yang beri nama ‘amanat’ itu termasuk Umnolah". Hadi Awang tetap mahukan (siaran langsung) supaya masyarakat berlaku adil. Adil ini kena dengar semua pihak dan dengan cara itulah, sebab kita tiada media. Kena dengar dulu apa yang saya hendak kata, supaya masyarakat dengar betul atau tidak apa yang saya hendak kata,”.




Iskkk...!!!

Betul juga kata Hadi tu, Kenapa isu 'Amanat' di bincang tapi tidak di pelawa orang yang mengungkapnya 'amanat' itu sendiri? betullah kata Hadi Awang kalau nak adil kena dengar kedua pihak itu kan adil yang di tuntut bukan saperti hudud PAS yang hanya kena pada orang Islam sahaja orang kapir tak kena ..kata depa lahh... sampai la nih aku tak jumpa pun hadis atau nas alquran yang kata hudud ini terpakai pada orang islam sahaja.

Ok kembali pada amanat... amacam Jakim terutama Majlis Fatwa Kebangsaan ada brani ka? kalau ya hantarlah surat, jemput lah cara baik baik boleh kot... jangan lah rasa kita ja baik ... Dato Rais Yatim yang jaga RTM macam mana? takkan syok sendiri bincang sesama sendiri sahaja...jemputlah Hadi Awang tu sekali baru Adil..... jangan asyik dok Tayang M ...sahaja.

No comments:

Post a Comment