Kerajaan Barisan Nasional patut bersikap ‘gentlement’


DEPA KATA..., "Kerajaan Sementara Barisan Nasional patut bersikap ‘gentlement’ dengan memberi ruang kepada Pakatan Rakyat untuk bentang manifesto mereka, termasuk mengadakan debat terbuka, BN kalau nak bertanding, tandinglah secara ‘gentleman’. Kena ada level playing field’ (padang sama rata). Akses media, ruang untuk bertemu rakyat dan peluang untuk menerangkan manifesto. Lagi pun media yang digunakan ialah media milik rakyat, yang ditampung oleh wang pembayar cukai. Tidak boleh ada keistimewaan, media kena neutral, Mengulas mengenai debat, ia bukan semata-mata budaya Eropah, tetapi diamalkan oleh negara demokrasi di seluruh dunia. Debat politik kini diamalkan di Mesir, sebelum pilihan raya. Di Indonesia diadakan debat calon Gabenor Jakarta. Malah, Kenya baru-baru ini pun adakan debat Presiden mereka yang pertama.Bila tidak ada ruang dan padang sama rata, terbukti pihak BN tidak ‘gentleman’,” 


Iskkk....!!!!


Emmm... Kesian juga dok lagu jadi macam tu...

Tapi nak buat macam mana? selama ini pun depa kata Media tak boleh percaya, selama ini pun depa juga yang halang pengikut dari menonton Tv siaran 'Kerajaan', nanti tak pasai pasai depa kata Tv sudah putak depa punya story.

Lagu nih lah Che... pi lah sewa tang mana mana stadium buat macam mana BN buat semalam, soal TV nak siar biaq pi lah kat depa, kalau siar pun siapa pengikut hang nak tengok? dah hang sendiri kata boikot Tv kerajaan.

Bukan hang pa pun dah ada Tv ka? macam macam Tv hang dok ada awatnya tak pakai, lagi pun kan hang pa kata Tv hang pa yang boleh di percayai..awatnya yang kalut sangat dengan Tv kerajaan? ini macam kes ludah tui ke langit ja....

Dalam peperangan, mencari strategi lawan ada lah yang utama, bukan ketagih apa yang lawan dok ada ..dah tak dapat mula lah dok kata "padang tak sama rata", sepatutnya kena belajaqlah strategi bagaimana berlawan di padang yang tidak rata tu, Dalam peperangan mana ada adil?. yang penting kemenangan.

Berdebat..? kalau ada pasangan maka jadi lah debat, kalau sorang sorang tak ada lah nama nya debat..itu namanya merapu sensorang, ikut suka lah siapa yang nak berdebat dan tak ada paksaan, kenapa bab yang berdebat ini hangpa dok kalut? awatnya tak suruh atau desak orang tu junjung kuran bersumpah dengan 'Asma Al Husna', awat tak desak yang tu?. 

No comments:

Post a Comment