Depa kata.., " Tony Pua , Azmin Ali terlalu kurang ajar apa bila menghina Tun Dr Mahahtir seorang Negarawan Ulung Negara dengan pelbagai gelaran dan maki hamun. Maka ramai lah pembela pembela dari para pemimpin parti Barisan Nasional dan juga blogger Pro UMNO mengeluarkan kenyataan balas terhadap Tony dan juga Azmi, Mereka ini perlu beljar hormat kepada orang tua kerana ketika Tun mula mentadbir negara mereka ini masih lagi berhingus".

Iskkk...!!!.. ini lah padahnya bila seorang negarawan di hina oleh pembangkang yang terang terang akan kelihatan kepincangan mereka dan akan terdedahlah semua keburukkan mereka, habis dalam kain mereka pun mereka selak, tetapi mengapa pembela pembela tadi tidak pula kelihatan ketika ada pemegang jawatan Menteri dan Pemimpin UMNO sendiri yang menghina Tun satu ketika dahulu? dimanakah mereka? adakah penghinaan mereka tidak sehebat penghinaan dari pemimpin pembangkang? adakah penghinaan pemimpin dan juga Menteri UMNO di lihat sebagai 'suci'?. Mengapa tiada seorang pun pemimpin UMNO yang bertindak sebagai pembela ketika Pemimpin Pembangkang menghina Tun? Malahan blogger pro kepada UMNO juga tidak mendesak menteri dan pemimpin UMNO tadi untuk memohon maaf, atau adakah sudah tersedia imbuhan untuk mereka agar Tun tidak perlu di pertahankan jika di hina oleh Menteri UMNO sendiri?.. 

Adakah mereka ini hanya marah dalam DIAM ia ini marah dalam hati, macam orang dayus? ok..kita tengok masa PRU 13 nanti adakah menteri dan pemimpin yang hina Tun ini akan dipilih untuk bertanding dan menang atau sebaliknya, jika tidak kita pun sama macam Tony dan Azmin.

No comments:

Post a Comment