Depa kata.., " Anwar kata, Rakyat kini menunjukkan sokongan terhadap janji yang ditawarkan Pakatan Rakyat termasuk termasuk pendidikan percuma, mengembalikan royalti kepada negeri yang berhak dan menurunkan cukai eksais sebanyak 20 peratus, sekiranya pakatan itu berjaya menawan Putrajaya. Sementara, Hadi Awang kata, PR berkemampuan untuk mentadbir negara dengan adil, amanah dan bersih jika diberi mandat mentadbir Putrajaya selepas pilihan raya umum akan datang. Kalau ada rasuah, tolong tangkap, ambil tindakan. Kami tidak mahu pemimpin kerajaan yang rasuah "


Iskkk...!!!..

Bagus lah kalau PR dapat mentadbir negara ini macam macam depa janji nak buat. Macam nak bagi pendidikan percuma masa orang yang cakap nih ada dalam kerajaan dia lah yang perkenalkan pinjaman pendidikan menganti biasiswa atau bantuan kerajaan dia kata jangan manjakan sangat pelajar, begitu juga dengan kata nak tuturnkan cukai.. amat lah bagus sebab yang cakap nih dulu lah yang naikkan cukai sebab sakit hati tengok rakyat senang.

Yang kata mampu nak tadbir negara pun betul lah juga mana ada tipu, sebab masa Allah bagi izin mentadbir Terengganu habis punah ranah terangganu, habis di zalimi kanak kanak dan kakitangan awam, dengan ucapan paling popular masa dia tadbir dulu "itu semua adalah tokdir"

Bab nak tangkap rasuah nih, mana ada yang terlibat dengan rasuah di bebaskan? tetapi awatnya tak mau tangkap Anwar tu?.. ka tak tau dia lah paling besar punca RASUAH.. ka tak tau? kalau tak tau macam mana nak jadi pemimpin.. Pemimpin nih kena ada sifat SIDIQ tuan syehh.

No comments:

Post a Comment