DEPA KATA..., " Putrajaya bakal memiliki kuil Hindu paling unik yang akan dibina di Presint 20, dengan kos RM12 juta. kuil yang dinamakan Sri Lalithambikai Alayam itu menggabungkan ciri dari utara dan selatan India serta mampu menampung sehingga 10,000 orang ketika perayaan. Perbadanan Putrajaya meluluskan pembinaan kuil satu tingkat dan ruang pejabat dua tingkat di Presint 20 itu pada 20 Sept lepas, mengikut Seksyen 22 (3) Akta Perancangan Bandar dan Desa 1976.  Majlis pecah tanah dijangka pada bulan Mac ini dan kerja-kerja pembinaan dijangka bermula pada September nanti. Pembinaan kuil ini dapat memenuhi keperluan penganut Hindu di Putrajaya, Cyberjaya dan kawasan sekitarnya yang terus meningkat,"




Iskkkk...!!!!!

Baguis nooooo... ya laa Masjid pun ada dua kat Putrajaya..apa salah Kuil Hindu naik satu..dak salah ehhhh...tak lama lagi ada lah pula idea nak bina tokong Cina yang boleh sumbat 10000 oran juga ..mailah kata Cina selatan bergabung dengan cina utara pula... dak gitu BN?

Cuma nak tanya lah...adakan kaum India seramai 10000 orang disekitar Putrajaya dan Cyberjaya?

Apa pun ini ada serangkap pantun kalau sudi paham Alhamdullilah....

Mereka minta dan minta lagi, sudah pasti barang dituruti... Jika terus menerus menguris hati... Tunggu lah masa..Melayu tidak akan mengundi UMNO dan BN lagi....

1 comment:

  1. jangan buat orang2 melayu sakit hati dan kecil hati wahai umno bn...

    ReplyDelete