DEPA KATA.., " Himpunan KL112 cermin banyak tuntutan rakyat melalui NGO-NGO seperti Anak untuk selamatkan Felda, Mufakat untuk selamatkan kampung warisan, kumpulan Hijau untuk selamatkan Pengerang dan kilang Lynas dan sebagainya, dan paling menarik ialah jumlah peserta yang di sasarkan untuk menyertai himpunan ini adalah satu jumlah yang belum ada dalam sejarah tanah Melayu, dalam sejarah Malaya, dalam sejarah Malaysia berlaku dan ini lah yang kita cuba lakukan".




Iskkk...!!!

Banyaknya tuntutan depa nih.... aku berani kata... hang pi tanya secara rambang orang yang ikut pi berhimpun tu ..apa yang depa nak.. aku berani kata sepatah pun depa tak tau butir..setakat sebut nak tuntut itu nak tuntut ini saja... 

Sebab baru baru ini ada sorang Cina mai kat aku sebok dok kempen pasal KL112 dan dia adalah sebut isu Rapid Pengerang dan Lynas... " ini lua haa ( ini dua ..merujuk Rapid dan Lynas) ..kita tala kina ( kita tak kena)..tapi kita punya genelasi akan kina ( tapi kita punya generasi akan kena) ... ini gobermen mau kasi mati kita punya jenelasi ( ini 'goverment' mau bunuh generasi kita).. ence tak tau ka? ( Ence tak tahu ke?) mali Ence kasi sokong sama kita ( mari bersama sokong kita) " Sambil hulu sticker kereta kat aku.. jadi aku tanya dia balik...  "Berapa jenelasi awak sudah mati?" ..  he he eh terkulat dia tengok muka aku. 

No comments:

Post a Comment