DEPA KATA "Pilihan raya tanpa keganasan adalah hak anda"


DEPA KATA..., "Sejak tempoh beberapa bulan menghampiri Pilihan Raya Umum ke-13, BERSIH 2.0 berasa cemas apabila menyaksikan peningkatan mendadak insiden-insiden yang berkaitan dengan keganasan dalam berpolitik. Keganasan-keganasan ini termasuklah dari gangguan di majlis-majlis ceramah sehingga ke serangan fizikal yang dilakukan oleh individu-individu yang mempunyai kaitan dengan parti-parti politik. Jelas, kejadian-kejadian ini tidak lagi boleh dianggap sebagai kejadian terpencil sebaliknya adalah sebahagian daripada trend yang lebih besar di mana keganasan telah dijadikan senjata politik yang utama.".


Iskkk...!!!

Depa turut menyenaraikan beberapa kejadian keganasan yang mana semuanya melibatkan parti politik UMNO dan NGO.

Wahhhh!!!..baik sungguh depa bertahap Wali...

Tidak pula depa senaraikan rusuhan, kebiadapan, keganasan dan kerosakkan yang puak mereka telah cetus dan lakukan, baik sungguh puak depa ini bertahap Wali. 

Tidak mereka senaraikan menyerang anggota keselamatan itu termasuk dalam keganasan kerana melibatkan mereka sendiri.

Macam ini kah kita hendak percaya slogan "Pilihan raya tanpa keganasan adalah hak anda" yang dianjurkan oleh depa?

Keganasan saperti menyepak anggota polis dan keselamatan, menghina petugas keselamatan, merosakkan harta benda yang dilakukan oleh mereka sebenarnya nya bukan lah satu keganasan pada mata mereka, tetapi jika melibatkan UMNO dan NGO pro kerajaan semua nya dilihat ganas dan merbahaya walaupun sekadar menyebut " jangan buat".

Bolah percaya ka?... boleh lah sangat kat depa nih....

No comments:

Post a Comment