Depa kata .., "Umno harus berundur dari persada politik negara ekoran pengakuan pemimpinnya bahawa politik wang sudah menjadi budaya di dalam Umno yang perlu diterima oleh masyarakat termasuk agamawan yang ingin menyertai parti itu. Sebab itulah bila seseorang itu jadi pemimpin Umno dia mesti ada duit, mesti ada projek dan perkara ini semakin hari semakin disuburkan, Mereka juga berkata bahawa wang memainkan peranan amat penting dalam mempengaruhi kedudukan seseorang pemimpin dalam Umno, Seorang pemimpin Umno samada peringkat bahagian ataupun pusat yang tidak memiliki sumber kewangan yang kukuh tidak akan bertahan melebihi tiga bulan dalam Umno.Depa berkata.. Ahli Umno akan meminta duit untuk menjalankan program seperti permainan bola sepak dan sambutan keagamaan daripada pemimpin bahagian mereka".


Iskkk...!!!.. Tidak di nafikan aktiviti DUIT ini, semua !!, jangan tunding pada UMNO sahaja, semua aktiviti perlukan perbelanjaan dan di bumi ini perbelenjaan adalah di nilai dengan mata wang dan di Malaysia di sebut Ringgit Malaysia.

Adakah UMNO sahaja yang perlukan duit? adakah parti PAS dqalan lain alin parti pembangkang tak perlukan duit? jika tidak mengapa setiap ceramah akan ada orang berjalan dengan karung plastik pembukus sampah atau paling sengkek 'tin MILO' untuk mengagih simpati orang ramai yang datang untuk menghulur 'derma'?, dan sebelum atau ketika 'tin MILO' sedang berjalan maka akan di maklumkan ' Derma @ Sedekah tuan puan adalah Jihat', kemana perginya duit tersebut?  adakah jihad perlukan wang?

Sudah pas wang itu akan di faraid kan mengikut sukatan, bayar penceramah , agihan persiapan dan peralatan ceramah PA System, lampu dan pentas serta makan minum ( penceramah juga makan nasi bukan makan rumut dan minum air laut). 

Jadi jangan jadi bebal macam EXCO UMNO yang kata dalam UMNO politik wang dah jadi budaya, tu tanya dengan diri hang sendiri kalau buat ceramah siapa nak sediakan tempat ceramah hang? ingak mak bapak hang bagi duit nak buat semua? Aku juga ada sumbangan dalam UMNO tau, dan sumbangan aku bukan nak sponser hang pergi ceramah. 

Ingat Ahli UMNO bukan barua kepada pemimpin UMNO, hangpa sedap lanyak duit agihan kemudian hang kata pengikut UMNO kebulur duit. apa punya barua PEMIMPIN ini.

No comments:

Post a Comment