DEPA KATA..., "  Sharifah Zohra Jabeen cuba untuk memberi mesej songsang tentang hak asasi dan kebebasan kepada mahasiswa, tindakan Sharifah itu juga bercanggah dengan konsep hak asasi negara ini apabila beliau tidak membenarkan KS Bawani menghabiskan pandangannya.
 Sharifah juga bertindak seolah-olah saperti kebudak-budakkan apabila mengarah Bawani keluar dari Malaysia ketika membandingkan negara ini dengan negara lain berhubung pendidikan percuma. Semua rakyat mempunyai kebebasan bersuara dan Sharifah seharusnya membenarkan Bawani untuk menghabiskan pandangan beliau dan bukannya mendiskriminasi seorang mahasiswa yang mempunyai pandangan berbeza," 




Iskkk....!!!!

Aku tak tau lah itu program apa, tapi adalah tengok skit clip video tu..

Pertama pada aku tindakan Sharifah tu betul, sebab dia dah bagi peluang kepada Bawani bercakap...jika di perhatikan makin lama Bawani macam rasa dia dah menang...bak kata orang lama..kaki tak jejak pantai... kapal dah di bocorkan, semakin kuat dan tidak menghormati Majlis macam dah kena sawan.

Kemudian Sharifah berkata, hidup perlu ada perasaan hormat... itu yang Bawani tak ada... Bab cabaran tu butllah kata Sharifah tu... anatara binatang dengan Manusia siapa lagi ganas? binantang tak pernah pun kacau Manusia..berbeza dengan manusia yang sering menggangu binatang, jadi isu kezaliman tak ujud pun sebab Bawani masih bernafas di bumi Malaysia ini.

Cabaran Sharifah agar Bawani untuk menuntuk atau belajar di negara yang di katakan percuma tu pun aku rasa betul juga, jika disini mahal dan di sana tu percuma, apa masalahnya? cari tambang pergi lah belajar ke negara yang 'pendidikan'nya percuma tu, buat apa seksa diri belajar disini.

Walaupun Bawani nampak 'vocal' tapi aku rasa student lebih menilai..itu sebab Sharifah mendapat tepokan dan sokongan hadirin, walaupun Bawani ada sokongan juga... mungkin masa tu belum sedar lagi kot..tengah seronok. 

No comments:

Post a Comment