Hiburan adalah Agenda BN untuk melalaikan..


DEPA KATA.., "Hiburan adalah Agenda BN untuk melalaikan dan menjadikan hiburan sebagai candu untuk mendekati rakyat terutamanya golongan anak muda. BN juga turut gagal untuk memahami budaya anak muda sekarang yang lebih memerlukan kepada bentuk pembangunan kesedaran rohani, dakwah, kebajikan mahupun pembangunan ummah. BN sehingga sekarang tidak pernah lari dari bentuk kelalaian dalam program yang mereka anjurkan terutama mendekati anak muda. Bagi mereka (BN) hanya pentingkan berseronok dalam menyajikan sesuatu untuk anak muda tanpa memikirkan kesannya, anak muda sekarang lebih memerlukan pembangunan minda dan kesejanteraan rohani dalam menghadapi masa akan datang, dan budaya yang diterap oleh Pakatan Rakyat amat berbeza dengan apa yang dilakukan oleh BN apabila segala aktiviti yang diadakan kepada golongan tersebut lebih kepada sudut ilmiah dan juga pembangunan rohani".



Iskkk...!!! 

Alhamdulillah, kalau ada yang macam tu.. kira baguis lahhhh saya sokong.

Tetapi didalam Islam tak ada kata pun semua bentuk hiburan itu melalaikan dan haram, Yang penting bagai mana cara kita mengunakan hiburan untuk mendekati anak anak muda la nihh.

Kot kalau dalam masjid sudah pastilah tak manis walaupun ada puak depa yang buat lagu tu, tapi kalau kat dalam dewa ka, padang ka rasanya tak salah kot asal bersesuaian, takkanlah ceramah agama kita nak panggil artis rock atau rap, sesuaikanlah dengan keadaan, panggillah Mat Nasyid ka, Pak Cik Dongdang sayang kaa ,dikir kaa..paling koman pun bawak mai Penari boria dengan kumpulan lawak depa.

Kalau tak salah Azahar Idrus yang boleh di katakan ceramahnya sentiasa mendapat sambutan pernah juga mengunakan 'hiburan bertali' ( awat yang nih depa tak mau tegoq?) untuk menarik orang ramai datang mendengar ceramahnya dan ini berhasil.

Tak kala lama dulu sebuah parti berlebelkan Islam pernah juga menharamkan hiburan tetapi la nih depa pun dah guna hiburan untuk memikat orang untuk datang mendengar ceramah mereka, yang ini usah do mohong laaa... kecuali kalau depa nih tak ada mata dan pekak tak pernah tengok dan melihat majlis depa pun diselang seli dengan hiburan juga.  

Nih pada Exco Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM), Mohd Firdaus Jaafar, saya bagi satu video untuk hang tengok dan teliti, ini orang yang hangpa dok pangei Kalifah nih... satu contoh yang terpuji..kot hang kata laa.





1 comment:

  1. rasa nak terajang jek anwar tu haha..mcm haram..
    mohon pautkan sy disini ya sy dah pautkan tuan di blog: sy daengselili.blogspot.com

    syabas tuaaaaaann~

    ReplyDelete