PAN JAdi KUDA Kepada DAP, Macam Mana Nak Urus Negara

DEPA KATA - Parti Amanah Negara (PAN) kini terperangkap dalam dilema berhubung usul rang undang-undang 'hudud' yang dibawa presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana sahinga kini parti mereka mengelak untuk bercakap atau mengulas mengenainya. 
Parti PAN tidak mampu untuk mengisytiharkan bahawa mereka menentang pindaan syariah itu dan mereka juga tidak mengisytiharkan mereka menyokongnya. 
Parti PAN kini tersepit di bawah telunjuk DAP yang menentang RUU yang dibentangkan oleh Presiden Parti PAS itu.



Iskkk...!!!

Begitulah nasib jika duduk dibawah telunjuk kuasa DAP, sebelumnya segala apa sahaja boleh dipersetujui, setelah dapat mengengam kuasa mengurus, maka hanya arahan dan keputusan Pengerusi atau setiausaha saja yang boelh diterima pakai.

Bukan itu sahaja, menonton siaran berita semalam menayangkan betapa calun yang bertanding untuk kerusi PRK tidak dibenarkan membuat kenyataan selain 'taiko' mereka sahaja yang boleh berdepan dengan pihak media.

Ini apa punya dol, betul punya gila microphone orang ini sahinga calun tak boleh buat kenyataan, nampak kebodohan sahaja puak PAN ini bila turun berkempen dengan taiko DAP, tak tau nak kata siapa yang bertanding, PAN dak DAP ka? kalau ya pun bersekutu tang mana bersekutunya, calon tak boleh beri kenyataan.

Ini betul punya undang-undang ' Demo Kasi' dalam pakatan Harapan, menang tak boleh harap untuk menjaga negara, pdph ja melayu dalam PAN, kerana sanggup jadi kuda kepada DAP.     

No comments:

Post a Comment